Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Článok 1
Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov
- Tieto všeobecne obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti obchodníka: Anna Urbanová PND HOBBY, miesto podnikania Rastislavova 3, 97101 Prievidza, Slovenská republika, IČO: 30 426 871, DIČ: 1020581573, IČ DPH: SK1020581573, zapísaného v registri Okresného úradu Prievidza, číslo živnostenského registra: 307-3711 (ďalej ako „Obchodník“) a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci“) pri kúpe tovaru a/alebo služieb ponúkaných Obchodníkom prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke www.pndhobby.sk (ďalej len „E – shop“) a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Obchodníkom na diaľku prostredníctvom E – shopu v súlade s VOP (ďalej len „Kúpna zmluva“ alebo len „zmluva“).
- Tieto VOP sa vzťahujú na kúpu tovaru a /alebo služieb objednaných prostredníctvom E – shopu.
- Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení, ak je Kupujúcim podnikateľ. Ak je Kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy bližšie neupravené týmito VOP príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení a ďalej zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v platnom znení a zákonom č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov,
- Ak Obchodník a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, sú oprávnení sa dohodnúť na iných alebo odchylných podmienkach ako sú tieto VOP a v takom prípade majú individuálne písomne dojednané podmienky prednosť pred VOP.
- Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku, ak sa Kupujúci a Obchodník výslovne nedohodnú inak.
- Obchodník je osobou, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba (Kupujúci), ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Podnikateľom je osoba (Kupujúci)+, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Tovarom sa rozumie akákoľvek hmotná hnuteľná vec v ponuke E – shopu.
- Službou sa rozumie službou akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi prostredníctvom E – shopu.
- Predajnou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu, alebo aj celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím, alebo aj celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
- Jednotkovou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru.
- Spotrebiteľskou organizáciou sa rozumie právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany spotrebiteľa.
- Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár spracovaný systémom E – shopu, obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru a/alebo služieb z ponuky E – shopu a celkovú cenu tohto tovaru (ďalej len „Objednávka“).
- Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
- Orgánom dozoru nad činnosťou Obchodníka je Slovenská Obchodná inšpekcia - Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, tel. č. 032/640 01 09 (ďalej aj len „SOI“).
- Kontaktné údaje Obchodníka:
Rastislavova 3, 97101 Prievidza, Slovenská republika
IČO: 30 426 871 DIČ: 1020581573 IČ DPH: SK1020581573
Tel.: +421 46 5423359 E – mail: info@pndhobby.sk
(ďalej jednotlivo aj ako „miesto podnikania Obchodníka“, „kontaktné telefónne číslo Obchodníka“, „kontaktná e-mailová adresa Obchodníka“ a spolu aj ako „Kontakty“).
- Výdajné miesto Obchodníka je na adrese miesta jeho podnikania.
Článok 2
Objednávka tovaru
- Objednávka tovaru a /alebo služby vzniká odoslaním formulára Objednávky ( t. j. výberom a potvrdením tovaru a/alebo služieb uložených do košíka v E-shope). Pre riadne odoslanie Objednávky je Kupujúci povinný vyplniť požadované údaje a zvoliť si spôsob dopravy a platby. Obchodník nezodpovedá za škodu spôsobenú tým, že Kupujúci uvedie nesprávne alebo neúplne informácie.
- Objednávka sa stáva pre Kupujúceho záväznou jej elektronickým odoslaním Obchodníkovi (prostredníctvom tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“). Prijatá Objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy.
- Objednávka obsahuje vyjadrenie súhlasu Kupujúceho s týmito VOP. Kupujúci odoslaním Objednávky záväzne potvrdzuje, že bol poučený o možnosti odstúpiť od Kúpnej zmluvy (resp. zmluvy o poskytnutí služby) a, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé.
- Kupujúci sa odoslaním Objednávky zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu tovaru a/alebo služby v nej uvedenú a náklady na doručenie objednaného tovaru.
- Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní Kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú Kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením Kúpnej zmluvy (najmä náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory zo strany Kupujúceho) znáša Kupujúci sám a vychádzajú z taríf a podmienok jeho poskytovateľa týchto služieb, pričom Obchodník si neúčtuje žiadne náklady. To neplatí v prípade nákladov na doručenie tovaru, ktoré sa líšia v závislosti od zvoleného spôsobu doručenia, poskytovateľa prepravy a spôsobu platby. Spôsob doručenia, poskytovateľa dopravy a spôsob platby si Kupujúci v Objednávke zvolí sám.
- Kupujúci nemá nárok na uzavretie Kúpnej zmluvy. Obchodník je oprávnený odmietnuť doručenú Objednávku aj mlčky, resp. bez uvedenia dôvodu. Pre vylúčenie pochybnosti platí, že Objednávka zaniká
odmietnutím Objednávky zo strany Obchodníka alebo márnym uplynutím 5 (päť) dňovej lehoty na potvrdenie Objednávky.
- Kúpna zmluva medzi Kupujúcim a Obchodníkom vzniká na základe záväzného potvrdenia Objednávky Obchodníkom, a to v rozsahu tovarov a/alebo služieb, ktoré potvrdenie Objednávky obsahuje. Kupujúcemu je doručený e-mail s potvrdením Objednávky Obchodníkom (E-shopom), preukazujúci uzavretie Kúpnej zmluvy. Predmetom uzavretej Kúpnej zmluvy je záväzok Obchodníka dodať Kupujúcemu objednaný tovar do určeného miesta dodania a záväzok Kupujúceho tovar v určenom mieste dodania prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a náklady na doručenie.
- Akákoľvek zmena Objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy je návrhom na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy a je možná len po vzájomnej dohode Kupujúceho a Obchodníka. Návrh na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy nie je Obchodník povinný akceptovať.
- Kupujúci môže objednať tovar bez registrácie priamo na web stránke E-shopu alebo sa bezplatne zaregistrovať a vytvoriť vlastné užívateľské konto. Objednávka registrovaného Kupujúceho je po prihlásení dostupná v užívateľskom účte Kupujúceho (ďalej len „Užívateľské konto“).
Pri registrácií je Kupujúci povinný uviesť pravdivé údaje. Prístup k užívateľskému kontu je zabezpečený užívateľským menom a heslom, ktoré si zvolí Kupujúci. Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používať užívateľské konto. Obchodník si vyhradzuje právo bez náhrady zrušiť užívateľské kontá, ktoré sa nepoužívajú dlhšie ako 36 mesiacov. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľské konto nemusí byť dostupné nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu E – shopu. Na žiadosť Kupujúceho bude užívateľské konto bezodkladne zrušené.
Článok 3
Storno objednávky
Do momentu odoslania tovaru Kupujúcemu, môže Kupujúci Objednávku písomne, resp. elektronicky odvolať (storno Objednávky). S včasným odvolaním Objednávky Kupujúcim nie sú spojené žiadne poplatky zo strany Obchodníka. V prípade, ak už Kupujúci vopred uhradil kúpnu cenu a došlo k odvolaniu Objednávky v súlade s týmto bodom, Obchodník vráti Kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť najneskôr v lehote 14 (štrnásť) pracovných dní, a to bezhotovostným prevodom na účet uvedený Kupujúcim, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne inak.
Článok 4
Kúpna cena
- Kúpna cena tovarov ponúkaných Obchodníkom prostredníctvom E – shopu je uvedená vždy bezprostredne pri tovare, v mene Euro a vrátane DPH (ďalej len „kúpna cena“). Záväzná kúpna cena tovarov a/alebo služieb je vždy uvedená aj v Objednávke a potvrdení Objednávky doručenej Kupujúcemu.
- Všetky kúpne ceny uvedené pri tovaroch a službách sú konečné.
- Ku kúpnej cene tovaru sa pripočíta cena za dopravu podľa zvoleného spôsobu doručenia Kupujúcim, prípadne poplatok za úhradu kúpnej ceny formou dobierky (ďalej spolu aj ako „celková cena“). Kupujúci je s výškou ceny za dopravu a prípadného poplatku za úhradu kúpnej ceny formou dobierky riadne vopred oboznámený v objednávkovom formulári pred odoslaním záväznej Objednávky s povinnosťou platby.
- Záväzok Kupujúceho zaplatiť celkovú cenu je splnený momentom pripísania celkovej ceny v plnej výške na účet Obchodníka alebo odovzdaním celkovej ceny kuriérovi, Slovenskej pošte, alebo zodpovednému zamestnancovi Obchodníka pri osobnom prevzatí tovaru, ak ho Kupujúci preberie na výdajnom mieste Obchodníka alebo tovar doručí Obchodník, resp. jeho poverený zamestnanec osobne do určeného miesta dodania.
- Kúpne ceny tovarov sú platné po dobu ich zverejnenia na E – shope. Celkovú kúpnu cenu má Kupujúci zosumarizovanú v objednávkovom formulári, pričom pred odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť riadne objednávku vrátane celkovej kúpnej ceny skontrolovať a prípadne upraviť.
- Náklady na komunikačné prostriedky na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby.
- Obchodník je povinný v prípade každého oznámenia o znížení ceny (zľavy) tovaru uviesť najnižšiu cenu tovaru za posledných 30 dní.
- Obchodník môže vydávať a predávať darčekové poukazy, ktoré predstavujú predplatené peňažné prostriedky v určitej hodnote, ktoré môže Kupujúci použiť pri nákupe tovaru, a to tak, že si uplatní celú nominálnu hodnotu darčekového poukazu na zaplatenie kúpnej ceny alebo jej časti. Nominálnu hodnotu darčekového preukazu je možné dohodnúť s Obchodníkom. Kupujúci je oprávnený zaplatiť kúpnu cenu darčekovým poukazom, pokiaľ je darčekový poukaz platný. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy a Kupujúci použil na zaplatenie tovaru/služieb darčekový poukaz, kúpna cena bude Kupujúcemu vrátená formou darčekového poukazu v nominálnej hodnote uplatneného poukazu.
Článok 5
Platobné podmienky
- Obchodník akceptuje jeden z nasledujúcich spôsobov platby:
- v hotovosti,
- bezhotovostným prevodom na bankový účet Obchodníka, resp. elektronickou platbou/platobnou kartou prostredníctvom autorizovaných služieb za podmienok uvedených v E -shope; a to platbou vykonanou:
- na dobierku (platba poštovému prepravcovi/kuriérovi alebo Obchodníkovi pri doručení tovaru na adresu doručenia),
- pri osobnom prevzatí na výdajnom mieste Obchodníka (v hotovosti alebo bezhotovostnou úhradou kúpnej ceny),
- vopred (bezhotovostným prevodom).
Možnosti platby za objednaný tovar/služby sa Kupujúcemu zobrazia vo formulári Objednávky.
- Pri úhrade celkovej ceny bankovým prevodom sú platobné údaje Obchodníka uvedené v potvrdení o prijatí Objednávky doručenom Kupujúcemu, ktorý je platbu oprávnený realizovať buď bankovým prevodom, alebo vkladom hotovosti na účet Obchodníka. Pri platbe je Kupujúci povinný uviesť správny variabilný symbol, ktorý je uvedený v potvrdení Objednávky, inak nemusí byť pripísaná platba správne priradená k Objednávke Kupujúceho. Pri úhrade celkovej ceny formou dobierky môže Obchodník účtovať poplatok spojený s dobierkou, ktorý bude zarátaný v celkovej cene a Kupujúci je s výškou prípadného poplatku riadne vopred oboznámený vo formulári Objednávky, t. j. pred odoslaním záväznej Objednávky s povinnosťou platby.
- Obchodník môže za podmienok uvedených v E - shope poskytnúť Kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny, a to:
- zľavu z kúpnej ceny v súvislosti s vytvorením Užívateľského konta,
- zľavu za opakovaný nákup v E - shope,
- zľavu na základe zľavového kupónu/zľavového kódu.
- Bližšie informácie o možnostiach platby za tovar sú uvedené v samostatnej časti E – shopu označenej ako Doprava a platby.
- Ak Obchodník uvedie na E - shope tzv. akciové (mimoriadne znížené) ceny, tieto platia do vypredania skladových zásob Obchodníka alebo do skončenia predajnej akcie - podľa toho, čo nastane skôr.
- Platba za tovar je možná v mene Euro, ak nie je dohodnuté inak.
- V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
- V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom alebo kartou pred prevzatím tovaru je kúpna cena splatná do 3 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je v prípade bezhotovostnej platby splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet Obchodníka. V prípade neuhradenia kúpnej ceny v lehote splatnosti má Obchodník právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, o čom Kupujúceho informuje.
- Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu dopravy tovaru sú uvedené vo formulári Objednávky a v potvrdení Obchodníka o doručení Objednávky.
- Obchodník vystaví a odošle Kupujúcemu daňový doklad - faktúru týkajúcu sa platieb uskutočnených na základe Kúpnej zmluvy.
Článok 6
Dodacie podmienky
- Obchodník tovar dodáva nasledovnými spôsobmi:
- prostredníctvom Slovenskej pošty;
- prostredníctvom prepravnej (kuriérskej) spoločnosti ;
- prostredníctvom výdajného miesta (na adrese miesta podnikania Obchodníka)
- osobne Obchodníkom na miesto dodania.
Možnosti dodania objednaného tovaru sa Kupujúcemu zobrazia vo formulári Objednávky.
Obchodník poskytuje služby na výdajnom mieste, t. j. adrese miesta podnikania Obchodníka.
- Kupujúci znáša náklady na dodanie tovaru, pokiaľ nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak. Náklady na dodanie tovaru sú vyčíslené vo formulári Objednávky.
- Objednávku Obchodník vybaví bez zbytočného odkladu, obvykle do 3 pracovných dní, najneskôr však do 30 dní od uzavretia zmluvy. Táto lehota sa považuje za zachovanú aj v prípade márneho pokusu o doručenie objednaného tovaru alebo doručenia oznámenia o pripravenosti tovaru na osobný odber na výdajnom mieste.
- O vyexpedovaní Objednávky/odoslaní objednaného tovaru je Kupujúci bez zbytočného odkladu informovaný e-mailom (elektronicky). Kupujúci je povinný tovar prevziať v mieste, ktorý Kupujúci uviedol v Objednávke, ak sa s Obchodníkom nedohodne inak.
- Doba doručovania/prepravy tovaru je obvykle najviac 3 pracovné dni.
- Pri platbe realizovanej vopred začína dodacia lehota plynúť odo dňa pripísania celkovej ceny na účet Obchodníka za podmienky, že Kupujúci pri platení uviedol správny variabilný symbol. V prípade uvedenia nesprávneho variabilného symbolu začína dodacia lehota plynúť až odo dňa priradenia platby k príslušnej Objednávke. Po pripísaní celkovej ceny na účet Obchodníka (okrem ak si Kupujúci zvolí spôsob platby pri doručení t. j. na dobierku), bude tovar odoslaný Kupujúcemu bez zbytočného odkladu.
- Ak bol na základe Objednávky objednaný tovar, ktorý nie je na sklade Obchodníka a/alebo ktorý z objektívnych dôvodov nemôže alebo nevie Obchodník doručiť Kupujúcemu riadne a včas, Obchodník o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu elektronicky upovedomí Kupujúceho.
- Ak nie je tovar alebo oznámenie o uložení zásielky na pošte doručené Kupujúcemu ani do 7 (sedem) dní od doručenia e-mailu o vyexpedovaní Objednávky/odoslaní tovaru, Kupujúci bezodkladne elektronickou formou kontaktuje Obchodníka a následne podľa potreby svoju dodaciu poštu.
- Obchodník zasiela tovar riadne zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný si zásielku po prebratí skontrolovať, preveriť neporušenosť zásielky a skontrolovať obsah zásielky. Viditeľne poškodený tovar (poškodený obal balíka a pod.) Kupujúci neprevezme a do potvrdenia o doručení uvedie vady a poškodenia, resp. dôvod neprevzatia zásielky. Akékoľvek prípadné nezrovnalosti alebo vady tovaru je Kupujúci povinný bezodkladne reklamovať. Oneskorené reklamácie vzťahujúce sa na porušenosť zásielky alebo množstvo dodaného tovaru nebudú Obchodníkom akceptované.
- O prípadnom predĺžení dodacej doby musí byť Kupujúci vopred informovaný a s jej predĺžením musí písomne vyjadriť svoj súhlas.
- Ak Kupujúci v Objednávke uvedie inú osobu ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný, táto osoba sa považuje za osobu oprávnenú prevziať doručený tovar a uvedenie mena oprávnenej osoby v Objednávke sa považuje za jej splnomocnenie Kupujúcim na prevzatie objednaného tovaru.
- Záväzok Obchodníka dodať tovar je splnený odovzdaním objednaného tovaru Kupujúcemu alebo oprávnenej osobe v určenom mieste dodania.
- Bližšie informácie o možnostiach dodania tovaru sú uvedené v samostatnej časti E – shopu označenej ako Doprava a platby. Kupujúci je s cenou za dopravu objednaného tovaru riadne vopred oboznámený v elektronickom formulári Objednávky.
Článok 7
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, okamihom dodania. Vlastnícke právo k predanej veci prechádza na Kupujúceho, ktorý je podnikateľom, okamihom úplného zaplatenia celej kúpnej ceny.
- Záručná doba. Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 (dvadsaťštyri) mesiacov, ktorá začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. V prípade použitého tovaru sa Kupujúci a Obchodník môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, najmenej 12 (dvanásť) mesiacov.
- Ku každej zrealizovanej Objednávke Kupujúci obdrží daňový doklad (faktúru), ktorý zároveň slúži ako záručný list. Ak výrobca k tovaru poskytuje samostatný záručný list (najmä v prípade bicyklov), Kupujúci ho obdrží spolu so zakúpeným tovarom. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí týkajúcich sa daňového dokladu/záručného listu bude Kupujúci bezodkladne kontaktovať Obchodníka prostredníctvom jeho Kontaktov.
- Obchodník zodpovedá Kupujúcemu za:
- dodržanie ceny uvedenej pri tovare (platnej) v čase odoslania Objednávky Kupujúcim Obchodníkovi;
- dodanie tovaru bez vád a poškodení, okrem ak boli takéto vady/poškodenia v čase kúpy pri tovare deklarované, resp. ide o použitý tovar o čom bol Kupujúci informovaný v bližšom popise zakúpeného tovaru;
- dodanie tovaru v množstve a druhu tak, ako je uvedené v objednávke.
- Obchodník nezodpovedá Kupujúcemu za:
- oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (poštou alebo prepravnou spoločnosťou);
- oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne vyplnenou adresou dodania Kupujúcim;
- poškodenie tovaru zavinené doručovateľom (poštou alebo prepravnou spoločnosťou).
Článok 8
Odstúpenie od zmluvy a poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ“) má právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby - to sa nevzťahuje na zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
- Ak Obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie (poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, informáciu o podmienkach, o lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy, formulár na odstúpenie od zmluvy) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa predchádzajúceho odseku, môže spotrebiteľ odstúpiť od Kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa, keď Obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 tohto článku.
- Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie ani dodatočne podľa odseku 2 tohto článku, spotrebiteľ môže odstúpiť zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1 tohto článku.
- Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár Obchodníka na odstúpenie od zmluvy.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
- Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi.
- Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení, a to v prípade, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy v online rozhraní Obchodníka.
- Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy:
- spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe ním určenej, okrem ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty,
- pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe ním určenej na prevzatie tovaru ako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty - to však neplatí, ak Obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak Obchodník nepoučil spotrebiteľa o povinnosti znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy,
- spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak Obchodník nepoučil spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy alebo neposkytol spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy,
- spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby a spotrebiteľ pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Práva a povinnosti Obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy.
Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou; ak spotrebiteľ neodstúpi od celej zmluvy, Obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, pričom Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade.
- Jednostranné započítanie pohľadávok Obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy, je neprípustné.
- Neprevzatie tovaru.
Neprevzatie tovaru sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy. Objednaný tovar je Kupujúci povinný si prevziať v mieste, ktoré v Objednávke určil. Ak dôjde k opakovanému doručovaniu tovaru alebo iným spôsobom ako je uvedené v Objednávke z dôvodov na strane Kupujúceho, Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi náklady nevyhnutne vynaložené na opakované alebo iné doručovanie ako je uvedené v Objednávke. Ak Kupujúci neprevezme tovar v súlade s Objednávkou bez toho, aby od zmluvy odstúpil podľa týchto VOP, ide o porušenie zmluvy z dôvodov na strane Kupujúceho, na základe čoho je Obchodník oprávnený od zmluvy odstúpiť a od Kupujúceho žiadať náhradu škody podľa zákona
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
Článok 9
Zodpovednosť za vady
- Spotrebiteľ má právo uplatniť si u Obchodníka zodpovednosť za vady tovaru týkajúce sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka prostredníctvom E- shopu.
- Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola vada bezodplatne, riadne a včas odstránená. Obchodník odstráni vadu bez zbytočného odkladu. Ak sa reklamovaná vada nepreukáže alebo sa preukáže, že sa nejedná o záručnú vadu, Obchodník reklamáciu písomne zamietne.
- Obchodník po prijatí reklamácie poskytne spotrebiteľovi doklad o vytknutí vady produktu, v ktorom určí primeranú lehotu na vybavenie reklamácie, a to najviac 30 dní odo dňa vytknutia vady tovaru u Obchodníka (prijatia reklamácie/uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru).
- Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za akúkoľvek vadu, ktorú má zakúpený tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
- Pri použitej veci Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za vady jeden rok od dodania tovaru.
- Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru, ak:
- montáž alebo inštalácia bola súčasťou zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať/vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž/inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník.
- Ak sa vada tovaru prejaví do uplynutia doby podľa bodu 3. resp. 4 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, okrem ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady tovaru.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu tovaru, spotrebiteľ má voči nemu právo na:
- odstránenie vady opravou alebo výmenou
- právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
- právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady tovaru, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby podľa bodu 3. resp. 4 tohto článku.
- Reklamáciu je možné uplatniť resp. vadu tovaru môže spotrebiteľ vytknúť v prevádzkarni, resp. na adrese miesta podnikania Obchodníka alebo na inej adrese/u inej osoby o ktorej Obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky. Ak Obchodník odoprie takúto zásielku prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak však spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
- Obchodník opraví alebo vymení tovar bez zbytočného odkladu v primeranej lehote, najneskôr však do 30 dní odo dňa vytknutia vady tovaru (prijatia reklamácie) po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, a to bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi.
- Na účely opravy alebo výmeny je spotrebiteľ povinný tovar odovzdať/sprístupniť Obchodníkovi, pričom náklady na prevzatie tovaru znáša Obchodník.
- Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
- Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred výmenou.
- Obchodník zodpovedá aj za vady náhradného tovaru.
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
- Obchodník tovar neopravil ani nevymenil za podmienok ustanovených zákonom,
- Obchodník odmietol odstrániť vadu v súlade so zákonom,
- tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
- Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
- Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním zakúpeného tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od Kúpnej zmluvy.
Článok 10
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Právom Obchodníka je zaplatenie kúpnej ceny zo strany Kupujúceho, a to riadne a včas.
- Povinnosťou Obchodníka je najmä: dodať tovar Kupujúcemu riadne a včas podľa Objednávky, informovať Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom (splnenie informačnej povinnosti), pripraviť tovar na doručenie Kupujúcemu tak, aby sa pri preprave nepoškodil, doručiť Kupujúcemu daňový doklad (potvrdenie o kúpe).
- Právom Kupujúceho je dodanie tovaru Obchodníkom riadne a včas.
- Povinnosťou Kupujúceho je najmä: prevziať tovar a zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu, a to riadne a včas.
Článok 11
Ochrana osobných údajov
Obchodník zhromažďuje a spracúva osobné údaje poskytnuté Kupujúcim v súlade s platnými právnymi predpismi a v súlade so zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné a zverejnené na webovej stránke. Bližšie informácie sú uvedené v samostatnej časti E – shopu Ochrana osobných údajov.
Článok 12
Ostatné dôležité informácie
- Obchodník je platcom DPH.
- Tovar je predávaný na základe vzoru (fotografie) uvedeného na stránke E - shopu Obchodníka. Fotografie (obrázky) priradené k jednotlivým tovarom sú ilustračné. Rozdiely medzi fotografiami a dodaným tovarom nie sú dôvodom na odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúceho, pokiaľ Obchodník dodá Kupujúcemu objednaný tovar.
- Registrácia nie je podmienkou nákupu.
- Kupujúci môže 0bchodníkovi podávať reklamácie týkajúce sa fungovania E - shopu a využívania jeho služieb. Sťažnosti je možné podávať písomne na adresu Obchodníka písomnou formou (poštou, elektronicky e-mailom) adresované na Kontakty Obchodníka. V reklamácii Kupujúci uvedie svoje meno, priezvisko, adresu doručenia, druh a popis problému. Obchodník posúdi každú takúto reklamáciu do 30 dní; ak to nie je možné, oznámi Kupujúcemu termín posúdenia reklamácie. V prípade nedostatkov v reklamácii vyzve Obchodník Kupujúceho na jej doplnenie v potrebnom rozsahu do 7 dní odo dňa doručenia výzvy Kupujúcemu.
- Alternatívne riešenie sporov. Ak dôjde v súvislosti so zmluvou k sporu medzi Obchodníkom a Kupujúcim ako spotrebiteľom, spotrebiteľ je oprávnený žiadať od Obchodníka nápravu, a ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva zo strany Obchodníka, žiadosť o nápravu môže spotrebiteľ zaslať elektronicky prostredníctvom e-mailu uvedeného v týchto VOP alebo prostredníctvom pošty na Kontakty Obchodníka. Obchodník je povinný na tento podnet odpovedať v lehote 30 dní od jeho doručenia. Ak Obchodník na takýto podnet odpovie zamietavo alebo neodpovie, spotrebiteľ je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, pričom má možnosť využiť nasledujúce prostriedky mimosúdneho/alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a reklamácií:
- návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov na Slovenskú obchodnú inšpekciu, so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927. Všetky informácie k mimosúdnemu riešeniu sporu sú uvedené na internetovej stránke:
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- podanie sťažností prostredníctvom online platformy EU, vyplnením online formulára na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Článok 13
Záverečné ustanovenia
- Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP. Akékoľvek zmeny VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia v E – shope.
- V prípade zmeny VOP sa na zmluvu vzťahujú VOP platné v momente odoslania Objednávky Kupujúcim.
- Právne vzťahy založené zmluvou sa prednostne riadia ustanoveniami tejto zmluvy, ustanoveniami týchto VOP, pričom ustanovenia zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami VOP, ďalej príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov, pričom ustanovenia zmluvy a VOP majú prednosť pred dispozitívnymi zákonnými ustanoveniami.
- V prípade, ak akékoľvek ustanovenie zmluvy alebo týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení zmluvy/ VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Obchodník a Kupujúci sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.07.2024.